Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2007

Οδηγίες που αφορούν το συνεπιβάτη

Να είστε βέβαιος ότι ο συνεπιβάτης σας ότι έχει το κατάλληλο εξοπλισμό ένδυσης. Αυτό σημαίνει κάτι περισσότερο από κράνος. Θέλετε εξοπλισμό ίδιο ή κοντά στο δικό σας. Εάν πέσετε, χτυπάτε στο έδαφος με την ίδια δύναμη, και ο επιβάτης και ο συνεπιβάτης.

Πριν από την οδήγηση, εξηγήστε μερικούς βασικούς κανόνες στον συνεπιβάτη σας καθώς και πώς λειτουργούν οι μοτοσικλέτες :

Επισημάνετε ό,τι είναι καυτό και ό,τι περιστρέφεται.

Επισημάνετε από που θα κρατιέται ο συνεπιβάτης και πως πρέπει να το κάνει αυτό.

Υπενθυμίστε τους ότι τα πόδια παραμένουν στους μαρσπιέδες πάντα εκτός και αν
ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν από τη μοτοσικλέτα.

Ανεβαίνουμε η κατεβαίνουμε από τη μοτοσικλέτα μόνο όταν ο οδηγός πει ότι είναι
"ΟΚ".

Εξηγήστε πώς να ανέβει στη μοτοσικλέτα. Αριστερό χέρι στον ώμο σας. Στο σήμα
σας (ένα νεύμα για μας), βάζει το αριστερό πόδι στο μαρσπιέ και περνά το δεξί του
πόδι από επάνω. Ενθαρρύνετε να δοκιμάσει να μην τραβήξουν εσάς, πράγμα το
οποίο θα τραβήξει και τους δύο σας στο έδαφος. Πρέπει να ενισχύσετε τη δύναμη
στο αριστερό σας πόδι και να είστε έτοιμοι προτού να δώσετε το σήμα. Μερικές
φορές, ένα στήριγμα το καθιστά αυτό ευκολότερο.

Όταν φθάνουμε, ο συνεπιβάτης βάζει το αριστερό χέρι του στον ώμο του οδηγού
και λέει «έτοιμοι;» προτού να κατεβεί. Έτσι, ο οδηγός είναι έτοιμος για αυτόν και
εκείνος μπορεί να κατεβεί ακίνδυνα. Αυτές οι δύο κινήσεις, ανέβασμα και
κατέβασμα, είναι ζωτικά σημαντικές στο να κρατηθεί το σώμα της μοτοσικλέτας από
το να βρεθεί στο έδαφος.

Συμφωνήστε σχετικά με μερικά σήματα για τον συνεπιβάτη. Σιγουρευτείτε ότι έχετε
ένα νεύμα για τα «πας πάρα πολύ γρήγορα», «θέλω να σταματήσω» κ.λπ. πριν από την αναχώρηση.

Έχετε τον συνεπιβάτη σας να κοιτάζει πέρα από το δεξί σας ώμο στις δεξιές
στροφές και τον αριστερό ώμο στις αριστερές στροφές.

Υπενθυμίστε της ότι η μοτοσικλέτα θα γείρει και ότι η αποτυχία σε αυτό θα κάνει
κακά πράγματα να συμβούν. Πρέπει να κολλήσει με σας, ακόμα κι αν αισθάνεται
παράξενα. Υπενθυμίστε να κοιτάζει μπροστά το δρόμο όταν στρίβετε, θα αισθανθεί
καλύτερα από εάν κοιτάζει επίμονα στο κράσπεδο ακριβώς δίπλα στο εμπρός μέρος
της μοτοσικλέτας, το οποίο πλησιάζει κάθε φορά που στρίβετε.

Εάν έχετε ένα στήριγμα πλάτης, εγκαταστήστε το. Οι συνεπιβάτες αγαπούν να
ξέρουν ότι δεν θα πέσουν πίσω. Εάν ο συνεπιβάτης σας είναι χαλαρός, θα σας
βοηθήσει να οδηγείτε και εσείς μαλακά.


Εντάξει, αυτά για τον συνεπιβάτη. Αλλά, ως οδηγός, έχετε τη σημαντική ευθύνη να είστε όσο το δυνατόν πιο μαλακοί στο οδήγημα. Ανοίξτε το γκάζι σε μικρές αυξήσεις και επιβραδύνετε χρησιμοποιώντας το φρένο του κινητήρα όταν είναι δυνατό.
Οι αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να είναι ομαλές και οι γραμμές στις στροφές πρέπει να είναι οι κλασικές γραμμές τόξου.

Έχετε προσθέσει ένα σημαντικό ποσό φορτίου (ακόμη και με τους ελαφρείς συνεπιβάτες) και θα πρέπει να χειρίζεστε τη μοτοσικλέτα ομαλά. Οι αλλαγές ταχυτήτων θα πρέπει ιδανικά να μοιάζουν σαν αυτόματη μετάδοση.

Πρέπει να προφορτίσετε το πίσω αμορτισέρ για να δεχθεί τον πίσω συνεπιβάτη. Θυμηθείτε πόση προφόρτιση δώσατε, ώστε να την αφαιρέσετε πάλι εύκολα όταν οδηγήσετε μόνοι. Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να αυξηθούν επίσης, συνεπώς ελέγξτε κάτω από τη σέλλα για τις προτεινόμενες πιέσεις με φορτίο.

Εάν εσείς και ο συνεπιβάτης σας χτυπάτε μεταξύ σας τα κράνη, πρέπει να οδηγείτε
ομαλότερα ως οδηγός. Θα ανακαλύψετε ότι η δυνατότητά σας να οδηγήσετε ομαλά με έναν επιβάτη θα σας φέρει τεράστια οφέλη όταν οδηγάτε μόνοι σας.

Εάν η μοτοσικλέτα δεν τραντάζεται αριστερά δεξιά, απ' άκρου εις άκρον, θα είστε
γρηγορότεροι και με περισσότερο έλεγχο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: